14 ianuarie 2013

Iepure la tava


"Nyuszi ul a fuben,
Ulve szundikalva,
Nyuszi talan beteg vagy
Hogy mar ne is ugarhats
Nyuszi hop, nyuszi hop,
Maris egyet elkapott."

"Iepurasul sta in iarba,
Dormitand in fund
Iepurasule, poate esti bolnav
Caci nici sa sari nu mai poti
Iepuraul hop, iepurasul hop,
Si imediat l-a prins"


Am primit un iepure asta toamna de la o matusa pe care nu am vizitat-o demult Ea  ne lucreaza unul din pamanturi, si cum de ani buni nu ne-a dat partea, am primit atunci mai multe, ce avea prin ograda. 
Era taiat si curatat de maruntaie, si l-am congelat. Ne gandeam sa il gatim cu o ocazie cand se strange familia mai mare. Si uite ca ocazia a sosit, iar bucatarul nostru a facut o friptura reusita, chiar daca e prima oara cand gateste iepure.
Pregatirile au inceput de luni, ca sa il putem manca sambata. Deci luni l-am scos din congelator, marti l-am pus la marinat, iar vineri l-am gatit.


Marinare:
750 ml vin rosu si 750 ml apa, 2 linguri de otet, 3 foi de dafin, 10 boabe piper,  coriandru, ienibahar, 3 morcovi taiati felii lungi, 1 ceapa, 2 linguri sare
I-am dat un clocot si am lasat-o sa se raceasca un pic.
Am pus iepurele in ea- si l-am pus la frigider 3 zile la marinat.
Coacere:
In tava a pus o lingura de untura si a turnat din zeama in care s-a marinat cam 500ml, morcovii si ceapa si a introdus cam 20 de catei de usturoi prin diferite locuri ale carnii. L-a presarat cu boia. Tava a fost acoperita cu folie de aluminiu si a copt-o cam 2 ore la foc mic la cuptor- intre timp a scos-o cam de  trei ori si a mai turnat peste carne cu lingura din zeama din tava.

A avut un gust foarte intens, de la marinare si credeam ca nu o sa manance copiii, dar m-am inselat.

Stiu, iepurasul este un animal tare dragalas si nu iti vine sa il mananci, mai ales cand ai si cantecele despre el, asa ca n-am facut mare tam-tam pentru  puiu sa stie ca e iepure . Si a mancat!

Un comentariu:

  1. Eu mai pun nitel zahar la apa de marinat....ori la ce pun otet..pun si zahar..la fel si cu bulionul...:)..Iese mult mai "Light"..gustul:)va invidiez..ptr iepuras..aici costa enorm ..un kilogram..cam 1700..FT..si inca e de la "casa"..e considerat..Ieftin!..la magazin e peste 2000..din pacate...are cineva un cotet ptr iepuri..f ieftin..cu 5000..numai..,,,ati putea creste la casuta de la tara..!!!!..iar puiu ar fi "SEFUL"...

    RăspundețiȘtergere