26 iulie 2016

Terasa

Fac cum fac și tot la grădinărit ajung: aici stângeam semințe de creson
Am fost harnici weekendul acesta. .. mai bine zis arhitectul meu a fost harnic căci eu nu prea am avut cum sa îl ajut.. decât cu susținere și entuziasm.
În două zile s-a născut terasa din fața intrării în casă.

Fundațiile au fost făcute încă din primăvară astfel:
 - 4 gropi săpate cu un șurub metalic de scos pământ cu diametru de 20 cm  până pe la o adâncime de 90 cm.
- În gropi am pus țeavă de PVC de canalizare de exterior cu diametrul de 20 cm , fundațiile ieșind aproximativ 20 cm de la nivelul solului
- În țevi am turnat beton. Astfel manopera a fost ușoară, a intrat beton puțin și am mers cu fundațiile până sub limita de îngheț. Treaba cu fundațiile este așa: dacă intri în pământ du-te până sub limita de îngheț, dacă nu, mai bine pune pe sol, pe o pernă de balast.
Cândva prin mai, la o clacă în familie
Suportul terasei sunt 2 profile IPE 120 lungi de 2 m , rămase resturi , așezate pe cele 4 fundații  . Peste ele, perpendicular, arhitectul nostru a pus 3 grinzi recuperate de la o casă de 100 de ani, cu secțiunea de 15 X 12 cm. Supradimensionate, dar așa le-am avut. A fost simpatica "chertarea" lemnului pe I.  Să nu vă luați după noi, așa ceva nu se face , de obicei se pune un cauciuc la schimbarea materialului (între lemn și metal), însă nu am avut altceva la îndemână să le legăm să nu se bâțâie.
Peste grinzi am bătut scândură de 15 cm lățime,  cu rosturi libere între ele. Toate materialele erau deja prin curte, a trebuit doar să le asamblăm.
Vom trata scândura ca să nu se umfle și să se curbeze de la ploaie. E relativ uscată, are deja un an.
E, voila!
 Terasa e funcțională, prima înghețată a fost deja linsă , așa că vă invităm la cafea!
Sâmbătă, duminică?

Grinzile

Cui cu cui se scoate?


Înghețata


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu