20 octombrie 2011

Salata de sfecla rosie


In familia noastra, iarna, mancam des salata de sfecla. Se prepara relativ usor. Dar aceasta salata este speciala, caci am facut-o cu sfecla din gradina noastra. E primul an cand cultivam si sfecla rosie. Pana nu demult credeam ca oricine (roman) a azit de sau a mancat salata de sfecla. Ca si salata de vinete! Uite ca nu e chiar asa. Verisoara mea, a carei mama a crescut in Oltenia, a mancat prima data salata de sfecla ... la cantina cand a mers la facultate!
Pe langa asta, oamenii din satul nostru  nu prea cultiva sfecla... iar vecina mi-a zis ca ea isi mai face cateodata supa de sfecla dar salata.. niciodata. Oare sa nu stie ei cat e de buna salata de sfecla rosie?
Asadar am decis sa scriu reteta.
Spalam sfeclele si le punem necuratate si intregi la fiert in oala, in apa multa caci vor fierbe mult timp. Cand intra usor furculita pana in centru lor, sunt gata. scurgem apa, le lasam sa se raceasca. Le curatam usor de coaja si  le dam pe razatoare. Peste ele punem sare, zahar, otet (balsamic), dupa gust. Pe razatoarea mica radem un pic de hrean (depinde de cat de proaspat este, daca pisca prea tare, il lasam putin timp la aer si intensitatea gustului mai scade). Pe o scandura zdrobim niste chimion si il adaugam in salata.
Stiti la ce este foarte eficientasalata de sfecla rosie? La desfundat nasul - hreanul e extraordinar la raceli si iti curata caile respiratorii cum nu o poate face nici un alt medicament! Mie imi dau lacrimile, dar macar stiu ca pot respira!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu