29 octombrie 2011

Varza murata

E pentru prima oara cand bucatarul nostru pune varza la murat. N-am incercat pana acum caci eram obisnuiti cu cantitatile industriale pe care le puneau parintii nostri (varza la butoi) care nu se puteau aplica in cadrul micii noastre familii. Dar toamna aceasta ne-am vazut cumva obligati de propria recolta sa "facem ceva cu ea", sa o conservam. Astfel ca murarea a fost solutia logica.
Am asteptat vre-o 2 saptamani de cand am facut-o inainte de ce sa va scriu despre ea, fiindca vroiam sa fie verificata reteta. Intr-adevar, nu e mare scofala sa faci varza murata. Ne-a iesit (vorbesc eu , care am participat cu suportul). Pregatirea ei a fost munca de echipa a intregii case, puiu era responsabil cu adaugarea piperului si a coriandrului, atunci cand bucatarul nostru ii spunea (si nu numai), iar eu cu aparatul foto :).
Pentru a face un borcan de varza ai nevoie de ce este in imaginea de mai jos :
un borcan de muraturi, varza, unele taiate, altele intregi (cele mai micute), sare de muraturi- 100 grame de sare pentru un kg de varza (noi am pus sare marina), piper, coriandru, tije de  marar uscat, un mar (sa fie mai cool) si hrean.A pus si cativa gogosari taiati, pentru contrast.  Verzele intregi au fost scobite de  cotor si in ele a indesat sare, piper, coriandru.


Apoi le-au pus in borcan aternate varza si condimente , iar la final a primit apa, pana s-a coperit toata varza. stiti ca la butoi de obicei se pune o cruce de lemn si o piatra sa tina varza in apa. Noi am inlocuit treaba acesta cu un borcan plin cu apa introdus in borcanul mare, peste varza.  Nu l-am acoperit si l-am pus in camara.

Intr-o saptamana s-a murat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu