26 noiembrie 2012

Cadoul si desert cu hrisca, nuca si miere


Azi e ziua mea. Am 31 de ani. Si am primit o multime de cadouri. Dar stai sa vezi cum!
Stii ca sambata a fost ziua internationala" No money day?". Da stiu, tu ai auzit de cea de vineri, caci ea este mai mediatizata, dar aceea nu ma intereseaza pe mine. Iar pe tema "no money day" am gasit o idee: nu puteam sa ii las pe prieteni mei sa mearga in acest weekend controversat la cumparaturi sa imi cumpere un cadou. Asa ca i-am rugat sa imi aduca fiecare cate un obiect pe care il au acasa si nu il folosesc. Mai greu , ce-i drept, dar in final eu m-am ales cu o multime de daruri. Caci daca strangeau bani as fi primit poate o rochie si o carte- dar asa am primit 2 rochii, o fusta, o geanta, o carte, bomboane, cafea, umbrela, gel de dus, si 2 lampi solare de gradina. Toate ca noi, nefolosite, poate primite de ei la randul lor.
Si ce am realizat cu aceasta?
Nu am mai consumat resursele pamantului, am incurajat pe colegi sa mai renunte la lucrurile pe  care le au prin casa si nu le folosesc, au vazt ca se poate si fara bani sa faci un cadou. Puiu si-a  facu casa cu umbrela, iar lampile de gradina sunt niste jocuri foarte bune , pana vor ajunge la primavara in gradina de la tara.
Cat despre partea culinara, am facut tort si niste prajiturele ca si bombele.
Am primit reteta dela o tanti din piata care vindea hrisca. Am pus la inmuiat in apa o cana de hrisca (si s-a tot umflat timp de 3-4 ore). Intre timp am tot gustat-o sa vad cand e moale. Cand a fost gata am macinat o cana de nuca, am tocat hrisca in robotsi le-am amestecat. Am adaugat miere si putina scortisoara. Hrisca s-a inmuiat stand in apa si nu a mai trebuit sa o fierb. Apa ramasa am scurs-o inainte de ce sa o toc. Se poate ca hrisca pe care  o cumperi din magazin sa fie prajita, aceea tanti mi-a scus ca trebuie fiarta caci altfel nu se inmoaie. Dupa ce le-am amestecat am lasat sa se raceasca. AAAA foarte important! Foloseste miere zaharisita! O incalzesti putin inante de ce sa o amesteci cu restul, apoi o lasi la racit. De ce? Fiindca
1- e mai sanatoasa,
2- maglavaisul de incheaga mai bine si poti face bombe din el.
Dupa ce  a stat amestecul o jumatate de ora, l-am facut sfere si l-am dat prin cacao.
delicios!

2 comentarii:

  1. La multi ani!
    Iar despre cadouri primite in sambata alba, mi se pare o idee faina daca asa ai cerut tu, dar nu cred ca poti sa te duci cu ceva de-acasa la ziua oricui :))

    RăspundețiȘtergere
  2. evident dar daca primesti o cerere specifica....poti gasii una alta

    RăspundețiȘtergere