23 aprilie 2015

Conditii perfecte nu exista sau cum a fost prima claca


N-ai patit vre-odata sa tot vrei sa faci ceva dar sa nu te apuci de acel lucru fiindca ti-ai setat in cap ca anumite conditii trebuie sa ti se indeplineasca ca sa le faci? Si il tot amani, spunand ca "maine dupamasa fac.... fiindca atunci voi fi mai...... si mai... si voi avea mai mult timp si nu va ploua "

De patru zile ma tot pregatesc sa scriu pe blog despre prima claca si se termina saptamana imediat si eu n-am scris! De ce? Fiindca adorm in fiecare seara cu puiu si cand ma trezesc sa ma mut la noi in pat am exact atata energie cat sa ma taasc in celalat camera si sa adorm. Si eu scriu seara, in fund in pat cu laptopul in brate. Azi am reusit sa se culce puiu cu APU (adica tati in maghiara) si in sfarsit pot sa-mi iau laptopul in brate si sa scriu.... dar s-a blocat.
Asa ca imi ramane sa stau in fund si sa tastez cu grija caci  tastatura calculatorului mare nu e geniala.


Deci conditii ideale nu exista, iar cand te apuci de un lucru "socoteala de acasa nu-i tocmai ca cea din targ". Te adaptezi la targ. In cazul nostru, claca a fost a doua zi dupa ce s-a stricat vremea.
Am fost noua persoane si am reusit sa curatam santul de la nord. Pe al nostu si pe al vecinului de parcela. De fapt am inceput cu al vecinului, caci nu mai fusese curatat de ani buni si nu ma astept acum sa o faca, e orasean si vine rar la cabana si apa nu avea cum sa treaca de el,ar fi baltit si nu rezolvam nimic.
Trecea un vecin pe strada cand erau baietii cu lopata in sant: " dar sa isi faca el, doar e patron!" ... ma gandesc eu " e bine, pe mine nu o sa ma considere patroana, daca nu am bagat excavatorul". Vecinul cu pricina mi-a zis cu o alta ocazie ca a facut lucrari cu excavatorul de 10.000 lei si sa ne asteptam ca si noi vom face.... mai vedem.
Santul vecinului a fost cel mai greu.... Intre timp parintii bucatarului nostru gateau un guias care s-a facut de 2 ori mai incet din cauza vantului. Dar a iesit extrem de bun. Ma bucur ca am inaugurat si terenul, cu acest guias. Cumva simteam ca trebuie sarbatorit caci in toamna cand l-am cumparat nu apucasem.

E fain sa lucrezi acolo, pe drum, la tara. Toti care trec pe langa tine intra in vorba si afli de la ei tot felul. A fost simpatic un alt "consatean" : "mere treaba bine cand is multi.. e ca la claca .

 Oau! Deci am reusit sa facem o claca!

Ce am invatat? 
-e foarte util sa iti lucrezi terenul cu mana. Pare o prostie, caci nu se mai termina treaba si simti ca dureaza o vesnicie dar intelegi mult mai bine decat daca bagi excavatorul. Daca nu stii ce faci si nu esti sigur, excavatorul poate mai degraba sa dauneze decat sa ajute. Vezi vecinul care a tot sapat si nu se vede...

-e mare probabilitatea sa avem un parau care trece pe langa terenul nostru. Dupa doua zile dupa ce am curatat apa era limpede si curgea .. alte santuri nu erau ude. Urmataorea data cand ma duc voi merge pe firul apei in sus sa vad de unde vine. Vecinul (patronul) imi zicea ca ar fi vrut sa aibe si apa curgatoare pe teren ( cand a cumparat) dar.... si nici nu stie ca in coltul parcelei lui vine un parau. Ce sa-i fac daca nu si-a curatat niciodata santul ?

-nu stii cine vine la claca, dar trebuie sa fii pozitiv si sa ai incredere ca va veni cineva si ca vei reusi sa faci pana la urma ceea ce ti-ai propus. Multumim tuturor celor care ne-au ajutat. Fara ei n-am fi facut nici o zecime!

-nu te stresa de vreme. atata timp cat nu ploua serios nu ai de ce sa amani. da, a batut vantul, a fost mai frig dar si in soare e greu sa lucrezi. Eu cred ca noi ca oraseni ne-am dezobisnuit de statul si lucratul in aer liber si e  pacat, caci corpul are nevoie zilnic de aerisire. Sunt sigura ca daca stateam ziua aceea in Cluj, mai mult de o jumatate de ora n-am fi iesit afara si puiu facea exces de desene.

-avem o lipitoare care traieste in santul nostru

-avem o sursa vie de mulci, joarde pentru impletit, pari produse de salciile de la marginea terenului.

Uite si cateva poze!
Podetul de intrare
Curatam salciile
Santul vecinului dupa ce a fost curatat
Santul final
Lopatarea
asa arata inainte de curatare 



eram flamanzi; pe copii nu-i mai vedeam saturati!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu