8 ianuarie 2019

Baia XS a casei noastre din baloți de paie


Ah, a venit Moșu' cu o jucarie nouă care face poze faine! Acum vă pot arăta căsuța noastră și pe interior.
Încep cu baia, încăperea care se aproprie cel mai mult de a fi "gata".
Pentru cei care nu au citit blogul, XS este o casă-experiment, mică,  ridicată de la sol, cu pereți din baloți de paie. O locuim din septembrie, dar înca nu este finalizată.

Baia e chiar mică. Băile în general sunt scumpe dacă vrei să le dotezi modern. Materialele de finsaj sunt mai scumpe decât la o altă încăpere și dacă adaugi obiectele sanitare poți să cheltuiești o căruță de bani cu ele. Noroc că noi nu am avut căruța cu bani, că ar fi fost simplu și nu v-aș mai fi povestit aici nimic.
Deci baia am ales să fie mică. A ajuns de 75 cm X 300 cm. Inițial o calculasem de 90 cm, dar s-au încăpățânat să îndrepte pereții....


Din poze baia nu pare a fi într-o casă din baloți- dar să stiți că pereții exteriori (cel cu geamul și cel din spatele WC-ului) sunt din baloți tencuiți cu argilă și cu var, iar ceilalți doi sunt "lightstraw", tencuiți cu argilă și cu var.
Gresia și faianța au fost soluția de ultimă oră când am văzut că tadelaktul iese la preț dublu și oricum trebuie îndreptați pereții pentru el.
Suportul de faianță de pe pereți este tencuială de var.
Pereții din zona dușului sunt hidroizolați cu pensulabilă, deasemenea pardoseala are hidroizolație pensulabilă sub gresie. Nu ne-am jucat cu izolația, apa intră peste tot pe unde vrea, mai ales că avem duș în paroseală.

Nu am vrut țevi îngropate în tencuială, ca să nu condenseze apa și să formeze umiditate în pereții din baloți astfel că țevile de apă sunt aparente și sunt de cupru.
Ne-am bătut capul cum și de ce să prindem un sistem pentru Wc în consolă, cu rezervor ascuns, dar am renunțat și la acesta căci ieșea preț dublu și tot nu aveam control asupra rezervorului și formării umidității într-un loc ascuns. Am ales deci un vas WC care nu vrea să sfideze gravitatea și stă pe pardoseală și un rezervor ceramic montat peste el. Este bine. Le pot spăla, dacă curge ceva este la vedere.

Țevile de cupru pot fi și decorative:
Iată un design marca "Pipe Works"(instalator de sanitare foarte bun care ne-a făcut toată instalația și pe care îl recomand cu căldură). Il găsești AICI pe Facebook. Eficient atât la reparații cât și la instalații noi.

În prima zi când ne-am mutat aveam perdea de duș, dar nu aveam bară. Astfel că am inventat rapid o țeavă de cupru pe post de bară! Așa arată și mai bine.
Din țevile de cupru multe chestii utile cu efect decorativ poți face prin casă. Asta ca să nu arunci ce a rămas de la instalații. Noi mai avem ceva resturi, le vom folosi cu siguranță.


Sper că ați observat tavanul,  este din șipci și îl iubesc! Ne-am inspirat din tavanele de la școala băiatului nostru (Școala Waldorf din Cluj are niște săli de clasă deosebit de frumoase).


Deasupra ușii este o zonă cu lambriu, neterminată. 

Aici tata, care ne-a pus gresia și faianța a inventat "un colț" din aceste baghete ceramice căci nu ai unghi de 90 de grade într-o casă din baloți.  (baghetele le știu de mică cum zac în pivnița alor mei, vezi că și-au găsit întrebuințarea până la urmă).

Lavoarul  este montat pe o masă făcută pe șantier , din lemn. Am vrut să cumpărăm un suport, dar toate erau așa de urâte, căci am renunțat. Lipsește oglinda... va urma.


Ah, trecerea aceasta este necalculată... la atâtea schimbări de soluții, nu mă mir!
Baia are încălzire electrică în pardoseală și este foarte plăcută! Poate că nu este sănătoasă, rdică praful, nu face bine la circulație... etc.. Dar noua ne place și n-am da-o pe nimic!
Boilerul pentru apă caldă este mic, ajunge ca să faci un duș și să învețe copiii cât trebuie să dureze (maxim) un duș dpdv al  responsabilității consumului de apă. Lui David cred că nu o să i se mai întâmple a doua oară să i se termine apa caldă cu șamponul în cap. S-a clătit cu apă rece, cu urlete. :)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu