9 iunie 2011

Inghetata de capsuni


De cand au venit caldurile visez la inghetata din copilarie pe care o facea sora mea. Cand eram mici, surorii mele ii placea foarte mult sa faca prajituri, inghetata si alte cocaturi. Fiind mai mare decat mine, ea era responsabila ca eu sa fiu hranita la pranz, cand veneam de la scoala (adica ea incalzea mancarea, si statea de capul meu sa mananc). Eu in schimb, nu am gatit mai nimic pana am plecat de acasa sa vin la facultate.... iar in timpul facultatii l-am intalnit pe bucatarul nostru.
V-am povestit toate acestea ca sa intelegeti ca nu este mare branza sa faci inghetata, nu ai nevoie de experienta si alte calitati de bucatareasa.
Reteta e de la sora mea:
Necesar: 300 gr capsuni, 200 gr zahar, 2 albusuri de ou (crude) si 1/2 litri de smanatana dulce pentru frisca ("frisca lichida")- se gaseste la magazine in cutii de carton ca laptele.
Pe scurt: se face o spuma de capsuni din albusuri, zahar si capsuni (se bat toate la mixer sau cu telul pana compozitia devine pufoasa), separat se bate frisca pana nu mai e lichida si se ingroasa putin (atentie sa nu devina unt , daca este batuta prea mult). Se amesteca cele doua si se pun la congelat.
Povestea este alta. Noi nu avem mixer, asa ca am facut totul de mana, cu schimbul, caci e mult de batut. Nu e greu, dar daca nu ai antrenament iti simti muschii de la mana! S-a dovedit insa benefic sa facem spuma de capsuni cu mana, caci nu s-au facut praf fructele si s-au mai simtit bucatele mici prin ele. In frisca nu am bagat intaritor, caci nu avea sens sa mai punem o chimicala, daca oricum o bagam la congelator.
Si poanta vine acum. I-am spus reteta unei prietene. Ea a inteles ca am bagat smantana (dintr-aceea ce o pui la ciorba) si cand a facut-o acasa, se tot mira langa mixer "oare mai trebuie sa o bat? "- smantana parea cam indiferenta la actiunea mixerului. Rezumand, a iesit buna si cu smantana de ciorba... am gustat - era mai bocna caci nu avea atata grasime (grasimea o impiedica sa se faca foarte tare si sa aiba aschii cand ingheata).
Puiu a primit doar spuma de capsuni, consideram ca nu e cazul sa ii aranjam gatul .. sa mai creasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu