15 iunie 2011

Pireu de mazare cu menta

Am fost prin piata M Viteazu sa cumpar menta si mare mi-a fost mirarea ca de-abia am gasit la o singura nana care si asa era o exceptie ca a adus fiindca cineva ii comandase si nu mai venise dupa ea. 
"Dar ce faceti cu menta, ca multa lume cauta? Io numa' ceai stiu. Am acasa, in gradina..", ma intreaba o alta nana. Cand i-am explicat ca poti sa pui in mancare, in limonada s-a uitat lung la mine, dar cu vorbe admirative "ce aroma deosebita poate sa ii dea" (nu chiar cu vorbele acetea, dar ideea conteaza.)
Orasenii acestia, ce mai inventeaza!
Eu n-am inventat nimic de data aceasta, doar am incercat o reteta de-a lui Jamie. Extrem de simpla, de efect, poate fi o garnitura ce inlocuieste banalul pireu de cartofi. Are un verde intens apetisant. Noi l-am servit ca antreu langa niste rosii taiate chic.
Pentru doua persoane : am fiert in apa cu sare o cana de mazare proaspata cu  2 cartofi medii curatati si taiati cubulete. Cand au fost fierte, am adaugat frunzele de menta putin ciopartite (Jamie nu spune sa o tai, dar eu am luat menta autohtona de la baba din gradina care era destul de ferma si pe asta nu o poti marunti cu zdrobitorul de pireu, chiar daca o fierbi). Au mai fiert 1 minut, le-am scurs in sita, le-am zdrobit ca pentru pireu si am pus cateva bucati de unt pana s-a facut o pasta eterogena moale.
Culoarea este foarte interesanta : un degradeu de verde : Menta- verde inchis, mazarea- verde intens si cartofii spre galbui, toate legate impreuna cu unt.
I-am facut surpriza bucatarului cu asa o minunatie de masa! Si laudele au fost pe masura!
Deoarece puiu este plasat la bunici, el nu a putut testa pireul. Ne e dor de el!

Un comentariu:

  1. felicitari Adina...ca incet -incet o sa-ti placa sa gatesti!!!Nici eu n-am stiut mare lucra..si uite unde am ajuns...data viitoare fa-i surpriza bucatarului cu ..limba cu masline....:)

    RăspundețiȘtergere