27 iunie 2011

Prima zama de fasole verde

Am incercat sa fac putina ordine in blog, sa ne fie mai usor sa regasim anumite retete... cum nu sunt foarte ordonata, asa este si cuprinsul ce a aparut in dreapta: m-am gandit ca noi gatim cam dupa ce ingrediente avem, astfel ca poti gasi mancarea dupa leguma sau stiu eu ce vrei sa mananci. Bafta la cautat acul in... carul cu fan :)

Povestea spune ca "A fost o data un mos si o baba si- aveau o casa de caralaba.... " si mai departe? Nimic, e gata. Dar pe aceea cu iepurasul o stiti? "A fost o data un iepuras. Si a venit vanatorul si a facut pac pac cu pusca si iepurasul s-a speriat si a fugit departe, departe. " gata.
Bunicul a instaurat noua moda de culcare seara cu povesti scurte. Buna- treaba. Iei un animal, te gandesti care ii sunt obiceiurile, ce mananca, pe cine si de cine ii este frica si gata povestea!
Bucatarul nostru a gatit o zama din prima mana de fasole oloaga culeasa din gradina. A calit o ceapa verde taiata marunt si doi morcovi facuti rondele subtiri; dupa 10 minute a adugat fasolea rupta bucati (o mana) si apa cat sa treaca 2 degete peste legume. A sarat si a pus patrunjel. Au fiert la foc mediu (sa nu clocoteasca tare) si separat a facut un rantas : a calit o lingura de faina intr-o lingura de ulei, a adugat zeama fierbinte si a amestecat cu rabdare pana cand cocoloasele s-au facut pasta, a luat de pe foc si a pus boia. La sfarsit i-a pus lapte, astfel ca ratasul a devenit o pasta mai lichida si l-a varsat in supa. A mai fiert 2 minute dupa care supa a fost gata.
Cand am venit azi de la gradinita ne-am pus noi doi la masa caci puiu nu vroia sa manance. Nu am insistat deloc, iar cand noi am terminat de mancat a cerut si el o portie. Il stim ca e pofticios.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu