23 martie 2011

Papanasi fierti


Am vorbit zilele trecute cu un prieten, care are urmatoarea teorie in legatura cu alimentatia noastra: el spune ca corpul nostru este astfel programat incat sa ii fie necesare doar acele legume si fructe care cresc in zona unde s-a nascut respectiva persoana. Ei, o fi un sambure de adevar in aceasta teorie. Ma gandesc insa ca la viteza cu care populatia globului  emigreaza si se amesteca, in curand nu se mai aplica (cred ca am mai intalnit aceasta teorie si la o profesoara in timpul facultatii...). Iar noi, adica bucatarul, puiu si cu mine, vom continua sa cautam gusturi noi si sa ne bucuram de toate bunataturile pamantului din toate colturile lumii!
Astazi insa, suntem clasici:
Reteta de papanasi fierti nu-mi iese intotdeauna. Fiindca nu folosesc aceeasi branza. E un mister pe care inca nu l-am deslusit in functie de cat de mult zar are branza, pui gris atat cat trebuie. Nu voi da cantitati fixe, caci nu se aplica. Eu fac din 250 gr branza, cam 3-4 linguri de gris, o lingura de zahar si un ou.  Ii fac bile si cand fierbe apa, ii pun pe rand - sunt gata cand se ridica la suprafata apei. Separat topesc unt in tigaie si rumenesc pesmet si dau prin el papanasii calzi. Puiu a mancat marea cantitate de un papanas si jumatate  cu dulceata (din cei 20 facuti special pentru el). Dar nu ne-am suparat, caci e un pic plictisit de boala lui si de sechestrul la domiciliu.
Cu totii asteptam sa mearga din nou la "ghindin"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu