15 februarie 2011

BULGUR .... mama mia!!


Dragii mei cititori,
Sunt intr-o perioada de tranzitie de la un obicei (cel de a avea grija de puiul meu) la un alt obicei (cel de a fi angajat si a lucra 8h in fata monitorului). In primele doua zile, capul si ochii mei au trimis semnale insistente ca ceva nu e in ordine....
Intrerup sirul mancarurilor de la ziua puiului cu reusita culinara de ieri seara.
Bucatarul meu este foarte entuziasmat de faptul ca exersam si descoperim mancaruri noi dar mai ales alimente noi (noi pentru noi). Bulgurul este un mod de a prelucra graul foarte des intalnit in orient. Este grau recoltat mai repede decat cel pentru faina, fiert si uscat. Noi l-am gasit la magazinul "turcului" de langa Turnul Pompierilor.
Ce ne place cel mai mult este faptul ca gusturile acestor mancaruri nu seamana cu nimic din bucataria romaneasca, sunt cu totul noi si extrem de bune. sa nu intelegeti gresit, ca am avea ceva impotriva bucatariei romanesti.
Uitati cum l-a gatit Mark: a pus 1/2 l apa la fiert cu sare si cand clocotea a pus 1 cana de bulgur si l-a lasat sa fiarba 3 minute, dupa care l-a stins si i-a pus capac. L-a lasat asa aproximativ 15 min, adaugand apoi ceapa cruda taiata, usturoi, menta, cateva picaturi de lamaie si ulei in functie de gust (sa lunece).
Noi l-am servit cu salata de sfecla si cu multa pofta. Se poate face din el salate cu legume crude. Vom incerca la vara!

2 comentarii:

  1. Cind veniti la noi neaparat sa-mi aduceti bulgur,naut..si hummus..si cus cus...vreau sa le incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine v-om aduce!...era trecut oricum pe lista.:)

    RăspundețiȘtergere