6 februarie 2011

hei,hei,hei gastele-s prin mei

De cate ori aud despre mei, gandul ma duce la o poezie din copilaria mea, pe care si puiu o indrageste
hei,hei,hei
gastele-s prin mei
prin varza-i caprita
dar unde-i fetita?
iar puiu spune : "pom" -si ce face acolo? "cirese" (adica papa cirese)
Asadar, azi am gatit mei pentru prima data, iar puiu a mancat portie dubla, deci a iesit din prima :)
Intr-o oala am calit o ceapa taiata, si 2 morcovi cubulete. Dupa ce s-au calit, am pus un pic de conopida si de brocoli rupte buchetele mici si mei (1/2 cana), sare si apa (2 cani). Trebuie pus de patru ori cantitatea de apa fata de cantitatea de mei.Se lasa la foc mare pana incepe sa fiarba, apoi se face la mic pana se ierbe meiul (15-20 min). Cand e gata, meiul se umfla si preia apa, astfel ca nu trebuie scurs deloc. Isi mareste volumul de patru ori si e foarte bun inlocuitor al cartofilor, orezului (pentru garnituri), daca vrei un gust nou. Se foloseste des in bucatariile ucrainiene, moldovene, rusesi.
L-am mancat cu snitele si castraveti murati.

2 comentarii: