27 aprilie 2011

Prima salata

Prima salata de dupa Pasti a fost exceptionala! Dar ce poate fi asa de special? 
In primul rand, ingredientele. Nu e totuna daca ridichile pisca si sunt trecute sau daca sunt fragede si crocante, cum au fost cele din salata aceasta. Am fost in piata si le-am ales pe cele mai mici si mai prapadite. De multe ori avem tendinta sa alegem fructele si legumele mari si "frumoase", numai ca nu sunt si cele mai gustoase. Intotdeauna eu ma gandesc la dimensiunea care ar trebui sa o aiba respectiva leguma si incerc sa nu ma las pacalita de cum lucesc si de perfectiunea  celor maaaari.
In al doiea rand, o salata e cea mai buna daca folosesti legumele de sezon. Noi am folosit ceapa verde, ridichi, macris, patrunjel, salata verde. Nu are nici un sens sa te astepti la o salata excelenta acum daca pui rosii si castraveti, ardei si alte legume care in iulie - august sunt bune.
In al treilea rand, painea de casa proaspat facuta de bucatarul nostru ( cu asline, de data aceasta).
Si nu in ultimul rand, am avut sana asa ca toate gusturile s-au legat prin intermediul ei. 
Rezumat: pt. salata am folosit  ridichi, ceapa verde, macris, salata verde, patrunjel verde, cas, sare, zahar, otet balsamic, ulei de masline, sana.
Hai sa va povestesc ceva simpatic. Parintii mei, sora, cumnatul si nepotelul meu erau la masa de pranz de Pasti. Tata, ciocnind oul ii spune mamei "Hristos a inviat" , iar , nepotul lor in varsta de 7 ani replica : "dar de ce ii mai spui, ca stie deja!" (se pare ca aflase la masa de dimineata :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu