5 aprilie 2011

Supa de urzica


Nici nu iti poti imagina cat de buna e urzica pentru organismul nostru! Eu cand m-am interesat putin, am fost uimita! Are multe vitamine si minerale (fier, ca toate frunzele verzi). Te poti trata cu ea din cap pana-n picioare, pe din-auntru si pe din-afara! Te invit sa cauti pe google beneficiile urzicii, caci lista e prea lunga sa o introduc aici.
Eu am cumparat urzica din curiozitate, anul trecut. Bucatarul nostru a gatit-o, dar fara carne si nu mi-a prea placut, avea gust de iarba.
Dar azi a facut o supa delicioasa! Pana si puiu a zis ca e buna!
A folosit 3 gramezi de urzica (de 3 lei), macris si leurda pe care le-a fiert. Cantitate de macris si leurda variaza in functie de cat de acru (de la macris) sau de iute (de la leurda)  doresti sa fie supa. La noi a iesit blanda, ca sa o manance si puiu.
Separat a fiert un pic de carne afumata (mai mult piele si os, cu care nu mai faceam nimic); se poate folosi orice zeama de carne fiarta (eu sustin sa se foloseasca si zeama de carne, nu doar verdeturi).
"Buruienile" fierte le-a dat prin blender, a adaugat zeama de la carne si putina zeama in care au fiert si le-a pus iar pe foc, pentru a le fierbe cu o "slobozala" de faina cu iaurt (in loc de smantana, caci n-aveam). In final a iesit o supa crema mai lichida.
Simplu, usor, cu un gust de nedescris!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu