10 mai 2011

Prima recolta


 Am strans deja prima recolta de pe gradina noastra. Nu o planificasem... A fost bogata si .... spontana-  doua galeti mari de polomida! Ce o fi si asta? O buruiana pe care o mananca porcul vecinilor cu mare placere. Are frunze tapoase si este agresiva, daca nu o scoti cu radacina se umple gradina de ea.
Am dat-o la schimb pe salata (a noastra nu a catadicsit sa creasca) si pe rasaduri de varza. Dar porcul nu trebuie sa manance multa ca se "ciumureste", zice vecina. Poftim? Nu mai auzisem cuvantul acesta. Noroc cu bucatarul nostru care radea pe sub mustata, el intelesese, caci in maghiara "csomorolni" = a se gretali.
Totusi, ceva bun si fraget am mancat de pe gradina - ceapa verde. E primul produs al eforturilor noastre din anul acesta. Timid, incet, gradina incepe sa ne dea inapoi iar pana in toamna vom primi inzecit fata de ceea ce am investit in ea. Vezi prima poza cu ceapa si usturoiul.
Tot la capitolul intelegerea limbii noastre dragi e si o conversatie draguta de anul trecut. M-a intrebat vecina unde am semanat porumbul. Eu i-am zis "paralel" cu gardul. Ea mi-a zis, mai bine il puneai "de-a lungul gardului, caci.... "  Mi-am gasit cu cine sa vorbesc despre paralel! Oamenii aceia nu au nevoie sa stie ce e aceea paralel! Trebuie sa imi aleg cuvintele , daca vreau sa ma fac inteleasa!
Nici capsunii nu au ramas in urma, sunt mari, frumosi si plin de flori. De-abia astept sa se faca comod  puiu printre ei. Anul trecut tin minte ca asa ii studia, eu nu vedeam  capsunile, si el mi-i le arata.. . le manca mai mult rozii decat coapte, caci nu ma puteam intelege cu el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu