24 mai 2011

Supa de salata II (fara porc)


De ce e rosie supa, intreb eu? (avea o tenta de roziu) - Am pus boia, spune el. Dar nu era cu boia reteta, indraznesc eu sa comentez..... nu ca n-ar f fost exelenta la gust.
Bucatarul nostru mi-a ascultat rugamintea de a incerca reteta lui aprilus de supa de salata. Si ca un bucatar adevarat, a adaugat/ schimbat cate ceva la ea. Eu am fost foarte incantata de gust, dar el a spus ca o prefera pe cea cu "slaninuta";ce sa-i faci, e un ardelean adevarat caruia ii place porcul.
A calit usturoi verde tocat, a facut un rantas de faina, a turnat  cam 3/4 l de jintuiala ( ca o adusesem de la tara, dar se poate cu lapte sau iaurt) si 1/4 litri de lapte (ca sa goleasca recipientul), un vailing de salata, apa cat sa o acopere, sare, boia, marar si frunze de leustean tocat. Au fiert. La sfarsit, a spart cateva oua intregi si le-a mai fiert putin.
Cantitatile sunt iara la ochi, caci asa e cu artistii astia, chiar daca sunt bucatari... mai pun, mai gusta, se mai gandesc ce este in frigider, ar merge, si trebuie consumat.... el cam pune ce are, cat are, fara stres ca nu are ingredientul cutare si nu poate face reteta aceea!
Bun, bun, foarte bun! Multumim de reteta bucatarului care ne-a vandut pontul si multumim bucatarului care a gatit-o si pentru noi!

3 comentarii:

  1. >:D< ma bucur ca v-a placut!
    bunica-mea o sa fie incantata cand o sa-i povestesc! cred ca o sa o si sun maine :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Am cautat si eu reteta lui aprilush..dar...e in engleza...si nu am inteles totul...Am tot cautat sa vad unde e tradus..dar nu am gasit!!!Enfin...cred ca oricum sint bune amindoua retete,,,,:)

    RăspundețiȘtergere
  3. am avut o vreme blog si in engleza si in romana si era mai multa bataie de cap decat merita.. asa ca deocamdata l-am lasat in engleza ca o inteleg si colegii de la lucru ..

    reteta e simpla (pana si mie-mi iese :D ) : usturoi presat se caleste in ulei, se adauga o lingura de faina si se mai caleste un pic apoi se adauga putin cate putin lapte (ca pentru sos alb). se adauga apoi tot restul de lapte si cantitate egala de apa apoi salata rupta bucati mici. se fierbe pana e salata facuta. sare si piper dupa gust. se serveste cu iaurt si smantana puse direct in farfurie.

    RăspundețiȘtergere