19 mai 2011

Pupuri cu urda


In sfarsit! Am reusit sa ma concentrez si sa ajung la calculator cu scopul de a scrie aceasta reteta! De fiecare data cand zic ca fac ceva, sunt testata si provocata. dar chiar faci? ieri am zis ca scriu reteta, seara dupa ce se culca puiu. Dar am adormit inaintea lui caci a avut program de foit si de crescut broaste in burta de la atata apa. Am avut energie doar sa ma mut din patul lui (de 1.20X0.90 m) in care ne inghesuim in fiecare seara amandoi, sa-mi intind picioarele intepenite dupa o ora de lupte. Un gand scurt am avut : ai zis ca scrii blogul! Lasa ca-l scriu maine dimineata! Evident, dimineata a inceput in forta cu .... alte treburi.
Si sa nu uit de ce am inceput povestea!!!!
RETETA
NECESAR:
aluat: 1 kg faina, 5 oua, 200 gr. unt, 200 gr zahar, 50 gr drojdie, 1/2 l lapte, 2 linguri de ulei, coaja de la o lamaie
umplutura: 1 kg urda, 3 oua, 2 linguri de zahar, marar tocat
pt uns: 1 ou si o lingura de lapta.
CUM SE FACE
1. se pune drojdia la crescut cu un pic de lapte caldut, o lingurita de zahar, o lingura de faina
2. in timp ce creste, separat,  se oparesc cu o cana de lapte fierbinte 2 linguri de faina si se lasa sa se raceasca
3. se amesteca maglavaisurile 1+2 se mai adauga 2 linguri de lapte si doua de faina pana ajunge maglavaisul ca o smantana mai groasa. (ce rezulta se numeste "maia")
4. ouale se bat ca la papara, se pune zaharul si laptele
5. se framanta maiaua cu ce rezulta de la punctul 4 si cu restul de faina.
6. se lasa la dospit
7. intre timp se topeste untul si se raceste
8. se reframanta 6 cu 7
9. iara creste
10. intre timp pregatesti umplutura zdrobind urda cu furculita si amestecand si restul ingredientelor
11. se intind turtele grosime - cam un deget de pianist, se taie patrate, se pune cu lingurita umplutura p efiecare si se imacheteaza plic. Se ung cu ou si lapte.
12. iara cresc in tava
13. si pasul castigator: se coc la cuptor la foc mediu spre mic pana sunt coapte :) (se incearca cu chibritul)
Ati vazut de ce trebuie o zi de weekend pentru aceasta coplexa cocatura?
Mama e maestra in aluaturi de cozonaci si asa ies cel mai bine. Se poate si mai simplu, si cu mai putine cresteri, dar rezultatul e  mai modest.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu