22 mai 2011

Supa de salata


Acum inteleg de ce mie mi se parea supa de salata o fiertura de vrajitoare cu carpe in ea :) Pentru ca nu am facut-o cum se face. Bucatarul nostru a facut insa in weekendul acesta o supa de salata ca la carte, si mi-a placut pana si mie!
A pus intr-o oala putina slanina taiata marunt sa se prajeasca, cu un strop de apa (ca sa nu se arda), apoi a pus ceapa verde taiata marunt si a lasat-o la calit cam 5 minute. A adaugat salata rupta, a lasat-o un pic sa se inmoiaie (2-3 min), sare, si a amestecat-o. A pus apa cat sa acopere salata. Apoi a taiat marar si patrunjel proaspat si le-a lasat pe toate sa fiarba pana a fiert salata. Cand era fiarta a spart 4 oua intregi si le-a dat drumul in apa direct (se pot si bate inainte). Dupa ce s-a fiert oul, i-a pus jintuiala (se poate si cu zar) si nu l-a lasat sa fiarba, a stins focul si a tacat usturoi proaspat (verdeata). Cand supa s-a racit i-a pus un iaurt de 1/2 litri (foarte important sa nu pui iaurtul cand supa e calda caci se strange ca branza si va fi mai putin aspectuoasa).
Puiu a mancat doar zeama cu paine, salata nu a vrut-o. Asa ca i-am strecurat-o :) Poate daca o dadeam prin blender ar fi mancat si salata. Trebuie sa il intelegem ca frunzele nu se rumega usor cu doar patru masele in gura, cand noi avem de 5 ori mai multe!
E bine ca a iesit mai consistenta supa, caci daca pui prea putine verdeturi, iese ca si cand ai luat o gura de apa din mare:e sarata si mai pluteste cate o alga pe ici pe colo.

2 comentarii:

  1. supa de salata e preferata mea! chiar zilele trecute am facut o oala uriasa si am dus si la lucru unde a facut furori .. asa succes a avut incat a trebuit sa dau reteta la cateva colege :D

    eu o fac foarte diferit de cum ai scris .. daca mai aveti salata in gradina, si vreti sa incercati altfel, reteta mea (de la bunica-mea) e scrisa aici http://aprilush.ro/laura/node/31

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai avem salata. Si chiar azi il rog pe bucatarul nostru sa faca dupa reteta ta.

    RăspundețiȘtergere