2 ianuarie 2020

Ce am câștigat mutându-ne la țară : #1Liniștea

#1. Liniștea

De un an ne-am mutat din Cluj la țară. Nu departe, pe un versant sudic, scăldat de soare și pieptănat de vânturi.
Atunci când la Cluj este Untoldul, la noi e liniște și se aud greierii. Atunci când Clujul înoată în ceață toată iarna, la noi e soare.
Este incomparabilă liniștea de la țară cu cea de la oraș. Zgomotele din natură sunt mult mai plăcute față de cele făcute de om. Da, mai vin orășenii și mai taie iarba la casa de la țară cu brum-brum, în weekend. Însă în timpul săptămânii doar coasa se aude.
 Și broaștele din lac, care  cântă pe mai multe voci, dar după ce te obișnuiești cu ele, e o muzică chiar interesantă. Așa de variate sunt sunetele pe care le scot broaștele, nu ai crede! La întrebarea Cum face broasca?, nu se răspunde doar Oac-oac. Se poate zice și Hu-hu-u-hu.
Dar poate că cea mai mare liniște este dată de spațiul generos, de nemărginit din jurul nostru. Și nu mă refer la spațiul generos din casă, căci avem cam 40 mp utili (:) însă de cum am ieșit afară, vecinii sunt departe, majoritatea nu locuiesc pe aici de aceea flora și fauna este foarte variată.
M-am obișnuit să văd ciocănitoare, coțofană, gaiță, sticleți și alte păsări frumoase pe care nu le cunosc.
Primăvara vin rațe sălbatice și poposesc pe lac, în drumul lor migrator.  Sunt întoteauna în pereche. Vara  vin rândunele care se scaldă în lac. Sunt fantastice, așa te liniștești dacă stai și le privești. Ești prezent, numai la ele te gândești, le observi și te bucuri de simplitatea și frumusețea lor.
Într-o zi ne plimbam cu baiatul nostru (10 ani) în Cluj, așteptam verdele la o intersecție aglomerată și zice el "ce bine e la noi în sat că nu e așa de mare gălăgie de la mașini".  Și el apreciază liniștea de aici. Nu a zis niciodată să ne mutăm înapoi, deși la început zicea ca el nu e "țăran". Nici nu este, în sensul peiorativ al cuvântului.
Și mai este un motiv de liniște și anume lipsa datoriilor la bănci. Am construit căsuța cu banii noștri, în ritmul în care am putut și nu am făcut credit, este a noastră și nu ne dă nimeni afară pe motiv că nu plătim rata la bancă.
Pentru zilele noastre este mare lucru!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu